A távfelügyeleti szolgáltatás a lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben üzemelő behatolásjelző - köznapibb nevén riasztó - rendszerek által érzékelt állapotváltozások, jelzések figyelését, feldolgozását jelenti egy 24 órás távfelügyeleti központban.

Az általunk telepített vagyonvédelmi rendszerekkel és a szorosan hozzákapcsolódó távfelügyeleti szolgáltatással együtt hozzuk létre az Ön számára szükséges magas színvonalú és költséghatékony vagyonvédelmi megoldásokat.

Távfelügyeleti szolgáltatás esetén a járőrszolgálatunk – a jelzés beérkezésétől számított - 1 percen belül elindul a riasztás helyszínére, mely a Szolgáltatási szerződésekben rögzítve van. A diszpécser az ügyfél által igénybe vett szolgáltatás típusától függően értesíti a megjelölt személyeket a tulajdonos által megadott intézkedési sorrendben.

A járőrünk a helyszínre érkezve kivizsgálja a riasztást kiváltó okot, és annak megfelelően kezdi meg a szükséges intézkedéseket. Meghiúsítja a folyamatban lévő károkozást, a hatóságok megérkezéséig biztosítja a helyszínt. A riasztás helyszínén tapasztaltakról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell minden olyan adatot, amely a bekövetkezett eseménnyel összefüggésbe hozható. A jegyzőkönyvön feltüntetésre kerül az ügyfél objektumszáma, címe, a riasztás ideje. A jegyzőkönyvön lehetőség nyílik a megrendelő közleményének kifejtésére is.

A diszpécserszolgálatunkra beérkező riasztást az ügyfélnek a riasztás bekövetkezésétől számított 3 percen belül telefonon keresztül a jelszó megadásával lehetősége van a riasztás lemondására a +3653501010-es telefonszámon. Amennyiben a megadott időn belül nem tudja az ügyfél lemondani a riasztást, abban az esetben a járőrünket már nem tudják visszahívni, így a járőrünk helyszínre érkezése mindenféleképpen megtörténik. Amennyiben megállapítható, hogy téves (indokolatlan) kivonulás történt, külön kivonulási díj kerül kiszámlázásra.

A járőrautó jelenléte, az adott szolgáltatási terület közbiztonságának javításával, az ott lakók valamint a területen tevékenykedő vállalkozások fenyegetettségét csökkenti.

A távfelügyelet alapszolgáltatásai

Betörésjelzés

Azonosítani lehet a behatolás pontos helyét és idejét, érzékelőnkénti lebontásban. Ennek feltétele, hogy minden érzékelő külön zónára kapcsolódjon a központban. Ilyen esetben (a MABISZ előírása alapján) szólni kell a szirénának.

Támadásjelzés

Ez esetben nem szól a sziréna, csak az ügyeletre megy be jelzés (hangos riasztáskor pánikba eshet a támadó, ami az esetek többségében agresszív magatartást válthat ki belőle). Ez a szolgáltatás nem működik hagyományos rendszerek esetén.

Kényszerített nyitás jelzése

A nyitásjelentés speciális formája. Egy külön kód segítségével az ügyelet tudomására hozható, ha valakit (pl.: fegyverrel) arra kényszerítenek, hogy kikapcsolja a riasztót. Ilyenkor a riasztó kikapcsolása mellett jelentés megy az ügyeletre, s a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.

Állapotjelzés

A berendezés automatikusan jelzi a hálózati feszültség kimaradását, és ha az hosszabb ideig nem tér vissza, akkor az akkumulátor merülését. Az akkumulátor lemerülésekor a rendszer működésképtelenné válik, de az ügyelet ezt is az üzemeltető tudomására hozza, aki így egyéb módon gondoskodhat a védelemről.

Szabotázsjelzés

A berendezéshez kapcsolódó eszközök rongálását jelzi, kikapcsolt állapotban is.

Tesztjelentés

Ha a rendszer hosszabb ideig (pl.: 24 órán túl) nyugalomban van (nem volt jelenteni valója), tesztjelentést küld az ügyeletre, leellenőrizve az összeköttetést az objektum és az ügyeleti számítógép között. A jelentés elmaradása esetén az ügyelet a megfelelő módon intézkedik.

Orvosi segítség kérése

A tasztatúráról megfelel gombok megnyomása esetén, közvetlen segélykérésre van lehetőség.

A távfelügyelet kiegészítő alapszolgáltatásai

Nyitás-zárás jelentés naplózása

A nyitás-zárás jelentések a riasztó rendszer be- és kikapcsolásának jelzései. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor történt az objektum nyitása vagy zárása. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a rendszer telepítésekor vagy utólag felprogramozásra kerüljön a jelzések elküldése a távfelügyeleti központba. A regisztrált jelentéseket az ügyfél havonta kapja meg e-mailben. Segítségével például kideríthető az alkalmazottak munkaidőn kívüli bejárása. Lehetőség van olyan kód beállítására is, amellyel csak bekapcsolni lehet a riasztót. Ezt kell alkalmazni olyankor, amikor a berendezés bekapcsolását mások előtt kell elvégezni, vagy ezt kaphatja a takarítást végző személyzet.

Tiltott intervallum figyelés

Az ügyfél meghatározhatja, hogy bizonyos időpontokban senki ne tartózkodhasson az őrizendő objektumban. Ha a megjelölt időszakban az ott tartózkodásra utaló jelzés érkezik a távfelügyeletre, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az ügyfelet, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Zárás elmaradás figyelés

Az ügyfél által meghatározott nyitvatartási időben szereplő zárás elmaradása esetén a diszpécserek haladéktalanul értesítik az ügyfelet, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Tiltott kód figyelés

Alapvetően megegyezik az intervallum figyeléssel, de többet nyújt annyiban, hogy az ügyfél által meghatározott személyek ott tartózkodása is megfigyelhető a kezelői kódok segítségével. Amennyiben a megadott időben ott tartózkodásra jogosulatlan kóddal jelzés érkezik az objektumból a távfelügyeleti központba, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az ügyfelet, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Tűzjelzés fogadása

Megfelelő minőségű és szakszerűen telepített tűzjelző eszközök által küldött jelzések fogadása a távfelügyeleti központban.

Műszaki berendezések távfelügyelete

Az állandó üzemű berendezések (pl.: hűtők, klíma, felvonó stb.) távfelügyeletét jelenti, pl.: elektromos feszültség kimaradása, technikai problémák. Így bármilyen hiba esetén, még a nagyobb károk kialakulása előtt megkezdhető a javítás.